Gymnasiekvalitet

Godmorgon!

Just nu sitter jag och jämför skolor. Jag jämför de estetiska programmen i Skara och Mariestad, för det är i Skara jag har tänkt söka estet dans till hösten och det är i Mariestad jag hoppade av, och det var estet teater.
Nu har jag alltså jämfört programmen på gymnasiekvalitet.se, en jättebra sida för alla som ska söka gymnasiet och vill ha kvalitet! Jag gick i Skara ett tag, så jag vet vad som väntar mig och det är verkligen kvalitet där! Och jag minns mina anledningar till varför jag hoppade av teaterlinjen, alla rörde inte programmet i sig, men många gjorde.. Och gymnasiekvalitet.se visar ungefär de resultat som jag hade förväntat mig se, men det är skönt när man får se det så - när det är uträknat och någon faktiskt har jämfört skolorna!

När jag skulle lägga in hela bilden på jämförningen så blev den alldeles för liten för ett att se, så jag ska berätta vad de olika uträkningarna står för!

Skaras 16,7 och Mariestads 15,4 står för: Slutbetyg.
95% och 88% står för: Andel högskolebehöriga.
90% och 87% står för: Andel elever klara inom fyra år.
Vad 1 och 2 står för på nedersta raden, det vet jag faktiskt inte.. :) Men jag har fått bevis nog på vilken skola som faktiskt är bättre än den andre!



Postat av: Olessia

redan uppe:P redan igång :)

2009-01-15 @ 07:44:11
URL: http://nenno.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin