Jag bestämmer

Jag som har ett träningpass bokat 18.00 ikväll - jag ska nog ringa och avboka det snarast, ifall någon annan är träningssugen och vill ha min plats!
Man ska ju träna för att man vill, för att hålla sig i form och hålla kondisen uppe, men framförallt ska man göra det för att man tycker det är kul! Och idag är jag inte alls motiverad. Visst, ibland så kan man bli lite peppad då man kliver in på ett gym eller i danssalen/träningssalen, men jag vill ha orken och motivationen helst innan jag tar mig utanför dörren. Ja, och idag känner jag bara inte för att träna.. Alltså SKA jag INTE träna.

Tänk vad skönt att man ändå kan bestämma sånt själv, utifrån hur man mår för stunden, hur mycket ork och vilja man har. Tänk om någon stod bakom en och sa åt en vad man måste göra och att man aldrig fick bestämma själv? Nej, usch, så borde ingen människa få ha det! Föräldrar har kanske ett och annat att säga till om innan 18, och efter 18 om vissa saker om man fortfarande bor hemma då..
Det är något jag tror inte många njuter av, att kunna styra över sina egna liv.. Det finns ju folk som inte har något val ibland, folk som andra styr och ställer med.. Så man kanske man säga att få bestämma över sig själv och sina handlingar osv är vardagslyx?

Jag vet inte vart jag vill komma, mest skönt att få skriva av sig det som rör sig i mitt huvud för stunden.
Nu ska jag leta reda på telefonen och boka av passet! Jag har flera pass bokade i veckan som kommer så jag kommer få träning ändå! :)

Men man borde nog tänka ibland på vad man har och vad man kan göra, för även om det är vardag för oss så finns det tusen och åter tusen människor som inte alls har det så bra som vi har det.

Postat av: Kalle

föräldrar kommer nog alltid ha nåt att säga till om, eller vill alltså!



vet inte om jag svarade på sista frågan innan. men iaf. jag trivs super på EM! Varierande jobb!

2009-01-11 @ 17:04:32
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. okej :) jag hejar på magnus, och vem han nu är med, haha :) jag hejar dock bara på dom för att magnus är med :) jaha okej, kul! :)

2009-01-11 @ 17:14:26
URL: http://lindblommalin.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

Okej vad soft :) hoppas jobbet & praktiken känns bra! Vad har du gjort idag? :)

2009-01-11 @ 17:15:07
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Haha ja han är Sid upp i dagen :P

2009-01-11 @ 18:37:03
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: sarah

Jo jag tror med att det kommer gå bra :) men det kommer säkert vara något som går lite halv galet , men det tillhör ju ;) hehe .

Ja det är ju viktigt att veta vilken plats man har här i universum för att kunna dela sitt liv med någon (usch vad djupt det lät :P ) Så jag förstår dig totalt :) . Men ärligt så visste jag knappt inte vem jag var när jag träffade Daniel , var ju ynka 17 år när vi träffades ;) hehe . Kramis!

2009-01-11 @ 19:20:26
URL: http://sarahsglitter.blogg.se/
Postat av: Dilek Isabelle

trodde jag skrev LOVE DOVE :) att den är bra alltsåå....eehehe

2009-01-13 @ 21:11:11
URL: http://izmir.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin