Tack blonda Bella

Blondinbella sa verkligen det jag behövde höra, det sista bra för dagen! Hennes punkt fyra i dagens tv-dagbok stärkte mig otroligt mycket. Jag visste ju om det innan, men det kändes nästan lite som ödet när hon sa det, att det passade in så bra på just den här dagen för mig.
Hon sa något i stil med att misslyckanden inte är som att förlora, utan man blir starkare av att misslyckas för man lär sig och får erfarenhet av de misslyckanden eller fel man gör. Det kändes bra, jag associerade direkt till detta med alla skolhopp och byten jag har gjort. Det är inte misslyckanden, att jag kanske valde fel program, bytte och sen bytte tillbaka.. Och sen till slut hoppade av. Jag har lärt mig av detta, ett slags flyktbeteende har jag haft.. Men det ska bli skärpning nu. Jag ska försöka möta saker, kanske med rädsla, men jag ska ta tag i saker och ting mer.. Och jag kommer få en utmaning till hösten, då jag som 18 år och 5 månader ska börja ettan igen, för andra gången! Men då har jag erfarenhet av hur krångligt och tufft gymnasiet kan kännas och vara, jag har läst bitar av de ämnen som kommer i ettan, och det blir ju bara en fördel för mig! :)
Det här hade jag såklart kunnat komma på själv, sagt till mig själv.. Men ibland behöver man höra det från andra, eller se det eller som i detta fallet kolla på en stor bloggares tv-dagbok. Jag får väl säga tack Blondinbella för tipsen. De passade mig perfekt idag!
Nu kommer jag nog sova gott.

Jag ska spela igenom några favoritlåtar på laptopen nu innan jag ska lägga mig och läsa i sjunde Harry-boken innan jag somnar. Jag börjar bli trött, men jag får sovmorgon till 10 imorgon! Lyx! Först en ledig dag och sen sovmorgon! Och helg i övermorgon - kan det bli bättre?!

Postat av: Becky

vad skönt att du blev stärkt av det hon sa :D har själv bytt i både gymnasiet och nu på högskolan men jag ser det inte heller som misslyckanden utan som att man hittar det man verligen vill göra!

2009-01-08 @ 21:55:40
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Anonym

God kväll! Allt bra idag? :)

2009-01-08 @ 22:15:39
Postat av: jeanny

det lät bra ;D

2009-01-08 @ 23:25:33
URL: http://gadn.blogg.se/
Postat av: paulin

starkt av dig! bra skrivet :)

2009-01-08 @ 23:30:55
URL: http://paaulin.blogg.se/
Postat av: Debbie

Jaaa.. jag tror också att alla såna saker gör en starkare. Hur skulle det inte kunna vara så? Man har ju så mycket mer erfarenheter i bagaget! Man måste släppa att försöka följa den där planen, som alla försöker följa till punkt å pricka. Försöka tillåta sig själv att gå sin egen väg och hitta det som är rätt för en själv :)

2009-01-08 @ 23:47:24
URL: http://dendardebbie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja, du Lovisa! Man behöver kloka ord utifrån...även om man är klok själv! Igår var Lottas ord till mig bra...Du fick dem av någon annan. I mina ögon har du INTE misslyckats...snarare på väg att utvecklas! Kram och lycka till idag!

2009-01-09 @ 08:38:30
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin