I Göteborg

Sitter i Göteborg just nu, har precis ätit frukost. Om en liten stund ska vi in till stan och ta en fika innan jag ska hem. Får se om jag ska träffa Emmy när jag kommer till stan, annars blir det plugga hela dagen.

Igår var det begravning och det gick bra. Träffade en massa släktingar som jag knappt har träffat och en del hade jag aldrig träffat, men det var en fin cermoni, prästen var jätteduktig och det blev lite gott efteråt. Det var tyngre att säga ett sista farväl som prästen sa än jag hade trott att det skulle vara, men Stina (min pappas mormors syster) satte spår hos alla, verkligen alla!
När vi var på Mallis såg jag en kväll en tesked, en ganska dekorerad tesked, och jag kom då att tänka på Stina för hon samlade på teskedar och hon hade till och med skåp som hon hängde dom i, och tekanor samlade hon också på. Så när jag såg skeden tänkte jag på henne och det skrämmande är att Stina dog under veckan vi var på Mallis och det är inte varje dag jag har tänkt på henne liksom, så när jag tänker på henne för första gången på länge och ser skeden, någon gång då så dör hon.. Men nu vet jag att hon har det bra och hon dog av ålder, hon skulle fylla 95 i höst så det var väntat..

Och förresten, jag fick en film igårkväll som pappa och Krister hade glömt att ge mig när jag fyllde år - Pirates of the Caribbean - at worlds end! OM jag blev glad!
Men nu hinner jag inte mer, uppdaterar med bilder och så från igår när jag fått bilderna och har tid. Har ett ganska stort prov på tisdag så hela helgen och början av nästa vecka kommer gå till det, så ha tålamod, jag är snart tillbaka! ;)
Ni får ha en bra helg!
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin