RIP the king of pop

Fick höra av Dennis under förmiddagen att han hört på radio att Michael Jackson var död. Blev allt lite chockad, har ju varit mycket snack om hans hudcancer om han nu hade det, och hans konserter.. Och nu blir det inte av.
Ja, jag skulle ju ändå inte gå men trist för alla fans. Han hade ju hunnit samla på sig en hel del fans, född med mikrofonen i hand och han blev nästan 51, det säger rätt mycket - och att han höll sig så känd (och ökänd) under hela tiden tyder på många fans.

The king of pop och the king of rock 'n roll dog på samma sätt? Ja, verkar ju så.. Elvis dog av en hjärtattack och ska man tro tidningar i nuläget så har Michael dött på samma sätt som hans första frus pappa.
Elvis dog under sommaren 1977 och var då 42 år. Han hade turnéstart dagen efter. Michael dog precis innan sin comeback.. Ganska likt.. Och så var de ju nästan familj. Och gjorde succé, och blev kungar båda två! Ja, dom hann ju med en del under sina liv även om det mesta kretsade runt musik..

Som min mamma skrev till sin bror på facebook - ''världen sörjer'', för att sörja måste man ju ha en relation.. eller?
Skulle en stor idol dö är det klart man blir påverkad, oavsett det är en idol som ens föräldrar eller någon som sjunger en rakt in i själen, men att sörja Michael som man sörjer andra närstående som dör, det förstår inte jag..

Postat av: Alicia

Åh det är så tråkigt! han var ju så söt som liten när han var med i Jackson 5 och utan alla operationer.

2009-06-26 @ 20:24:28
URL: http://soetkofta.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin