Årsmöte med Jan Björklund



Ni kanske undrar vad jag gjorde i lördags? Eller också så gör ni det inte.. Men nu när jag tar upp det så undrar ni säkert vad jag gjorde, eftersom jag lägger fram det som att det var något speciellt jag gjorde. Och det var det också!
Jag var i Tibro på årsmöte med Folkpartiet. Vi gick igenom punkter som man går igenom på årsmöten; budget, vem som ska sitta på vilken position, vem som ska göra vad. Extra viktigt är det väl nu med budget, vem som gör vad osv eftersom det är valår. Om mindre än ett halvår är det val, så dit siktar vi nu! Längtar dit, men också till tiden som är fram till valet. Det ska bli spännande att se hur allting utvecklas :)
Det roligaste och mest intressanta med mötet var besöket vi fick av partiledare Jan Björklund! Vilken talare säger jag bara! Han kunde sin grej, han pratade med enkelt och tydligt språk och krånglade inte till det han ville få fram och alla var med på hans noter. Den var en härlig känsla i aulan där vi satt då han stod framför oss och predikade! :)

Jag gick med i LUF (liberala ungdomsförbundet) för snart två år sen,
om jag inte minns helt galet. Ville engagera mig politiskt, men kom aldrig så långt som jag hade tankar på i början. Kände att så mycket annat tog upp min tid, och vi de två tillfällen som gavs första året som medlem i LUF då man kunde gå en basliberal-utbildning, krockade utbildningen med annat viktigt, och jag prioriterade inte politiken först.
Men politikern i mig har mognat, och nu har jag äntligen tagit tag i det hela och börjat vara med aktiv i LUF, så jag ska med några ''luffare'' ut nu under vårterminen och prata för LUF på diverse skolor, och jag är även med och aktiv får jag väl säga, i Folkpartiet i stan. Det var dom jag samåkte med till Tibro i lördags. Har även varit med på ett möte, och snart ska vi träffas igen.

Politik är något stort som får växa fram..
Jag har bara börjat nysta i ett oerhört stort garn. Garnet kommer aldrig ta slut, då politiken (och jag) utvecklas och tar nya steg medan tiden går. Men det är något positivt med saker som aldrig tar slut. Det kan utvecklas så mycket, och på rätt sätt kan det bli hur bra som helst, eller hur?! :)

Så det var mestadels vad min lördag gick till, och om det har jag att säga - time well spent.
Postat av: Anonym

nae, hemma framför ett vitt skynke :D

2010-04-11 @ 20:18:30
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Tobias

Ja så snyggt till en enkel outfit :D

2010-04-11 @ 20:24:29
URL: http://grymtroligperson.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin