Hur läker man ett brustet hjärta? Frågan utan svar

Hur läker man ett brustet hjärta? Det är det första jag ser när jag går in på passagen.se och ska kolla mejlen.. En mycket bra fråga, som människor alltid kommer ställa sig.. för en bra fråga kräver ett bra svar, men det finns inget bra svar. Inget bra svar som täcker allas problem kring brustna hjärtan, för ett brustet hjärta för mig är inte det samma som för någon annan. Det är individuellt och ett enda svar, som för en sjukdom, kommer aldrig att finnas.
Jag tror inte ett brustet hjärta kan läka ihop helt och hållet. Det kommer alltid finnas ett ärr, något som påminner om tiden som var och det man gick miste om.. men efter regn kommer solsken.. Kan man stå ut, ha tålamod, tills sprickan i själen börjat läka ihop till viss del kan man lära sig se annat gott i livet och därmed fylla upp tomrummet man kan känna.. Och med tiden lär man sig leva med ärret, med det som var och som aldrig kommer igen, men att glömma helt och läka det brustna hjärtat helt, det är att göra det omöjliga.
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin