Jag har haft tur

Har vi bara haft tur, eller har allt en mening? Jag tror mer på att jag har haft tur. Tur som föddes i Sverige och inte i något tredje världen-land, tur att jag vet mina rättigheter, att jag har tak över huvudet, mat, pengar, skola, frihet. För vad har de människorna gjort som fötts i ett land där man inte är garanterad tak över huvudet och mat på bordet? Ett land där man inte får ha en egen åsikt, där man blir fängslad på livstid för att man är homo- eller bi- eller transexuell.
Vi har en lång väg kvar om världen ska bli en bra, och med bra menar jag trygg, plats för samtliga..

Läs artikeln från aftonbladet. Klicka här
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin